Intervju

Nu har jag precis blivit intervjuad! Intervjun gick väldigt bra, måste jag säga. S o J skriver en C-uppsats om spasticitet och har inriktat det på hur spasticiteten var före och efter elektrodressanvändningen. Eftersom det inte finns så mycket forskning om själva elektrodressen, fokuserar de på spasticitet och elektrodressens påverkan på spasticiteten. Jag fick svara på frågor om lite allt möjligt, sedan fick jag göra lite olika tester och sedan mätte de min rörlighet. Jag fick göra dessa tester både före och under elektrodress användningen, vilket gjorde att de hade någonting att jämföra med. Även om testerna inte visade stor skillnad, så var det skillnad. Gången och rörligheten vid passiv vridning var bäst - skillnaden var ganska stor i min mening - det var en klar förbättring. Nästan alla övningar - tester, uppgifter och rörlighetsform - var det alltså en förbättring i, även om den må va liten i vissa fall.
Får nog förklara för min granne sedan, vad tusan vi gjorde i korridoren... (Hade gångtestet där!)

Ja, nu får vi se hur deras C-uppsats kommer att utvecklas och vad deras resultat kommer bli, men min del och mitt bidrag är härmed inlämnat. Det känns jättebra att få ha varit med och jag tror verkligen på deras idé. De var proffessionella och duktiga och de här två timmarna gick jättefort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0