Intensiv dag
Jag har BARA gått 4 timmar i skolan idag, men det var ytterst intensivt. Många tankar dök upp, så snart ska jag iväg till farmor och prata av mig lite.
Imorgon andra veckan
Imorgon börjar skolans andra vecka och jag trivs jättebra. Nu när jag har läst lite litteratur på kursen, så märker jag att om ämnet kommer för nära min egen upplevelse som funktionshindrad får jag en massa minnesbilder som gör det hela mer intressant. Mycket av det som sägs i texterna kan jag relatera till, men inte bli känslomässigt berörd därför att det inte är så nära mig, medan en del påverkar mig starkt - på ett helt annat sätt än vad mina klasskompisar gör. Jag märker att jag är tyst på lektionerna - även om jag har en massa tankar, för jag vet inte om det passar. Om jag tänker som en blivande lärare eller om jag tänker som en människa som har växit upp med en diagnos - som rörelsehindad?
Jag vet inte vad jag ska tycka eller vad jag känner, men på något sätt så blir det väl bra till slut. Vi hade en otroligt bra föreläsning i fredags som verkligen tog upp och förklarade olika funktionshinder jättebra, men det var väldigt många som ställde frågor och var nästan skeptiska till det föreläsaren sa. Jag vet att det som togs upp i föreläsningen är "need to know" information om dessa funktionshinder och kände att jag blev otroligt inspirerad.
Imorgon är en ny dag och jag ska nu fortsätta läsa lite ur boken "Barn med koncentrationssvårigheter" - som jag hitintills tycker tar upp en mängd olika synvinklar som man behöver ta i beaktning.
Jag vet inte vad jag ska tycka eller vad jag känner, men på något sätt så blir det väl bra till slut. Vi hade en otroligt bra föreläsning i fredags som verkligen tog upp och förklarade olika funktionshinder jättebra, men det var väldigt många som ställde frågor och var nästan skeptiska till det föreläsaren sa. Jag vet att det som togs upp i föreläsningen är "need to know" information om dessa funktionshinder och kände att jag blev otroligt inspirerad.
Imorgon är en ny dag och jag ska nu fortsätta läsa lite ur boken "Barn med koncentrationssvårigheter" - som jag hitintills tycker tar upp en mängd olika synvinklar som man behöver ta i beaktning.
Wet-vest
Nu har wet-vest säsongen startat och jag gick på mitt första pass på ungefär ett halvår och det kändes att jag hade tagit uppehåll. Men nu är det igång igen och det dröjer nog inte länge förrän allt är som vanligt!
Specialpedagogik
Idag har skolan börjat igen och nu sätter det verkligen igång på allvar. Första ämnet ut på vårterminen är specialpedagogik och jag känner mig så laddad. Vad är det man behöver kunna i arbetet med barn och elever med exempelvis ADHD, Tourettes syndrom och dyslexi. Jag vet att det förmodligen kommer att bli en mängd olika infallsvinklar och även om jag själv har rört mig i miljöer där olika funktionshinder har varit representerade, så blir det här från en ny vinkel och jag ser verkligen fram emot att få ta del av denna viktiga del i utbildning - även om jag hade önskat att den var betyderligt större än vad den är idag. Yes... nu sätter vi fart.
Latin T-strap sandal
... så heter mina dansskor. Har precis fått hem de och de är alldeles underbara, mycket stabila - mer stabila än vad man kan tro. Nu gäller det bara att lära mig att gå i skor som har "smal klack", men det löser sig. Jag har en månad på mig att öva, innan salsan börjar.
Här är den, min nya danssko! ... ser ni klacken... den kommer jag klara av, no problems. Dessutom är klacken bara 4 cm, andra salsaskor (damskor) har 7 cms klack.
Lycklig Linn!
Det har inte hänt ett dugg
därför har jag inte så mycket att skriva här. Jag pluggar mest och vilar mest hela tiden känns det som. Den 10;e tenta, sen vet jag väl inte så mycket mer egentligen... Vilar och pluggar och tittar på skidskytte!
Slutet på "lovet"
Nu är snart mitt "jullov" slut. Det jullov som jag själv har gett mig. Imorgon bär det av hemåt och tillbaka till skolans pluggande. Ett härligt lov har det varit, där jag verkligen har kunnat kopplat av och laddat batterierna. Detta har lett till att jag nu är taggad inför den termin som komma skall.