Matematiska tal

Mina dagar har bestått av matematiska tal, på matematiska tal, på matematiska tal. Det känns som om jag inte gör annat än att plugga matte. Men det är en del av den undervisning jag går nu. Hur jag själv kan räkna matte och hur jag kan eller ska lära ut den till barn/elever. Den där delen om hur jag ska kunna lära ut är inte så viktigt i undervisningen just nu. Vi har hft ett seminarium och ska ha en redovisning. That it! Nothing more. Visserligen lär vi oss massor med matematiska ord och regler och det är bra. Men det är så mycket i min hjärna just nu att det känns som om jag inte kommer ihåg någonting. Men det gör jag väl egentligen.

Vi är ett gäng i klassen som pluggar matte ihop och hjälper varann när vi sitter fast och det är bra. Men ibland känns det som om jag inte hinner träna på matematiska tal eller uppgifter som det så fint heter. Jag får istället visa hur olika tekniker kan se ut. För jag fattar för det mesta vad lärarna vill säga med det de pratar om och ibland har jag fått förklara för mina vänner. Detta gör ingenting alls utan jag får öva mig i att förklara och DET har varit det svåraste. Att fatta är en sak - att undervisa är en helt annan sak!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0