"Elektrodress"

Det var länge sedan jag skrev någonting om min träning här, enbart därför att jg vet inte riktigt hur jag ska kunna beskriva min känsla. Det känns som om jag alltid har varit så här rörlig, med sån här bra balans och fri i mitt sätt att vara som människa. Jag kan nu säga att jag är stolt över att vara jag och det är tack vare den här träningen.

Det som nu är problematiskt är handen - den har inte blivit lika bra som benet och foten. Jag känner att jag får kämpa med den mer än det andra och ibland vet jag inte riktigt hur jag ska gå vidare. Missförstå mig rätt - handen har blivit bättre, men det här finliret har inte fått någon varaktig effekt än och det längtar jag till. Jag vill bara att effekten ska kunna hålla i lite längre än vad den gör, men för att det ska kunna hända måste jag prata med F först och tack och lov har vi bestämt en tid då jag kan komma och kolla på det lite mer.

Men överlag är den här träningen - som kommer att bli elektrodressen (när dressen är klar) - det bästa som har hänt mig och jag lovar att den har förändrat min syn på mig själv radikalt. Jag är en ny människa på ett sätt.

Jag är faktiskt lite besviken på att inte fler har märkt förvandlingen, men det skulle ju vara en omöjlighet att se - om de inte ser/vet att mitt funktionshinder har varit mer påtaglig innan. Det är väl bara för mig att bli mer van att se andra människor se mig som mig själv och inte jag med funktionshindret.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0