Skolan ger mer och mer information, men det har även blivit misstag gjorda!

Det är mycket i skolan nu. Mycket att läsa vill säga. Jag har försökt att fixa ett schema där jag ser vad och hur mycket jag ska läsa varje dag, men ibland kan jag vara lite för optimistisk, som vanligt alltså. Idag och igår var jag på stadsbiblioteket och fick vara med på föreläsningar om vilka böcker som fanns tillgängliga för förskolan och skolan. Otroligt intressant och väldigt bra tips på hur man som lärare kan gå tillväga för att hitta rätt "nivå" på böckerna.

En sak hände däremot igår som inte var lika rolig. Vi hade en lektion i schemat som vi inte skulle ha. Det var ett misstag från schemaläggarna som gjorde att förra terminens lektion fanns kvar på vårt schema. Så det började med att vi väntade på vår fröken - som inte kom. Sedan gick vi till schemaläggarna som sökte febrilt efter henne. När han väl fick tag på henne upplyste hon att det inte längre var hennes pass - hennes lektion. Så för en gångs skull då i princip alla i min klass var i skolan, skulle vi inte ens ha lektion. Vi ska däremot ha den lektionen imorgon klockan 14.15.

Imorgon blir en intensiv dag. Skola från kl. 8.00 - 16.00. Sedan plugg mellan 16 - 18 (Middag inräknat där) för att därefter gå och dansa, jippi!

Nu ska jag läsa lite, träna med mina elektroder och sedan titta på fotboll. Allt på en enda gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0