26 timmar

Om 26 timmar, alltså ett dygn och två timmar sitter jag i tentasalen och börjar skriva. Som vanligt vet jag inte riktigt hur jag ska förbereda mig mer än vad jag har gjort hitintills. Jag ska läsa igenom begreppen, kolla på föreläsningarna och eventuellt kolla lite mer i böckerna, sen får det vara. Det jag inte kan, det kan jag inte. Jag kan inte bara läsa och läsa för att läsa inför tentan. Tack och lov så ska jag äta lunch hos farmor imorgon, annars hade jag bara gått och oroat mig inför tentan. Jag ska snart äta, sen tänkte jag kolla igenom allt om och om igen i kanske tre timmar, innan det får vara. Det jag inte kan nu, det kan jag inte trycka in i min hjärna - även om jag skulle vilja. Men det gäller bara att ta det som det kommer. Egentligen så ger ju den här tentan svar på vad jag har lärt mig den senaste månaden, inte bara vad jag kan läsa mig till två dagar innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0