Midsommar!

Idag är det midsommarafton, imorgon på midsommardagen blir det dans kring midsommarstången, dragkamp, middag och träffa (nästan) alla nära och kära. Idag är det väl mest en slappardag. Har nu praktiserat i en vecka på en förskola - det har varit givande. Jag känner att jag blir mer och mer van i min roll som pedagog - även om det är en del kvar att slippa på.

Blev klar med min kurs på universitetet igår - jätteskönt, jag var lite orolig att jag skulle få någon rest uppgift, men jag klarade kursen. Ett steg i rätt riktning mot att bli färdig förskolelärare - det gillar jag!

Midsommar firas som vanligt hemma i den by där jag växte upp. Det egentliga firandet sker imorgon och kommer det att regna blir jag inte glad - därför SKA det inte regna. Det har JAG bestämt - för jag kan ju bestämma över vädret :)

Har nu tränat med elektroderna 73 gånger och är nu van att handen och armen är avslappnad och lyssnar - men min vänstra handen vill inte riktigt att stödhjulen ska av än. Det märktes idag när jag skulle greppa ett underlägg med höger. Vänsterhanden var inte i närheten, men försökte ändå hjälpa till. Det gick inte att bortse ifrån... Men högersida har förbättrats något så kolossalt! Det går nästan inte att se hur jag var innan... Helt otroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0