Livet

... är en gåta som vi människor hela tiden försöker förstå. Antingen är det forskare som vill få reda så mycket som möjligt om den mänskliga kroppen och dess förmåga att fungera eller så är det familjer, vänner som vill veta och förstå hur barnet, mannen, farmodern, personen fungerar och tänker kring det som är nu eller så är det de som inte vill se värdet av människor runt omkring en.

För alla har vi ett värde, en (för mig) självklar rättighet att vara de vi är, men vi får inte skada varandra och vi ska se varandra. Men hur många gånger gör vi det? Hur många gånger ser vi personen vi möter på gatan, på väg till skolan, arbetet eller på väg hem?

Många gånger har jag undrat vad vi människor egentligen gör mot varandra, mot vår jord, mot andra som vi aldrig har mött eller kommer att möta? Var ska man börja? Jag vet det här att man bör börja med sig själv och förändra sina egna vanor om en skillnad ska ske. Men hur ska den här skillnaden se ut? Vad kan lättast förändras UTAN att skada någon annan. Var ska jag börja, jag vet inte. Jag går i mina vanliga fotspår genom livet, orkar inte ta strid, orkar inte jämt stå upp för det som jag tror på, även om jag gör det på ett sätt, så tror jag inte att jag gör det jämt.

Förändringar sker i samhället, förändringar som ibland verkar ta ett steg bakåt istället för framåt... Hur ställer jag mig till dessa förändringar och vad gör jag åt dem? Vad gör du?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0