Universifierad!

Jag har för tillfället praktik - verksamhetsförlagd undervisning - och känner att det är just det här jag behöver i min utbildning. Men det är också så förbaskat svårt att inte tänka akademiskt korrekt. På min utbildning, i alla våra uppgifter ska vi skriva och tänka som om vi är 100% akademiska och ja, på ett sätt är det bra, men jag förstår inte hur allt det som vi läser kan kopplas till hur vi ska vara ute i verksamheten som professionella lärare... SE jag gör det nu också. Jag kan inte låta bli. Jag har blivit universifierad (mitt eget ord). TACK för praktiken, den räddar mig från mig själv. Jag blir tillbakadragen i verkligen och varför ska jag behöva det? Universitetet är en egen värld, jag önskar att jag inte fastnade så mycket i den som jag gör!

Kommentarer
Postat av: mamma

Du får hålla huvudet på jorden, i verkligheten och inte på universitetet.

Kram mamma

2011-01-05 @ 15:22:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0