Frågande

Ibland förstår jag mig inte på kommentarer som människor ger. Jag fick just ett mail om en sak som jag har funderat över och svaret jag fick rörde egentligen inte det jag frågade om, utan en ursäkt. Det var en mening som "svarade", men det säger inte mig någonting. Jag är lika frågande nu som innan jag skickade mailet och frågade.
Men så är det ibland. Livet är inte spikrakt och relationer till människor man träffar på jobbet, i skolan, på fritiden är långt ifrån enkel och spikrakt. Det är snarare en labyrint och en bergochdalabana i ett. Jag önskar nästan att allt skulle kunna gå att lista sig till hur det ska vara, men det är ju aldrig så. Jag hoppas att allt rörigt i mitt liv snart får i alla fall ett svar och plan över hur jag ska gå vidare. Men jobbet är jobbet, skolan är skolan och livet - fritiden, eller den fria tiden - som en lärare en gång sa, är så otroligt mycket mer än vad jag just nu lägger in i begreppet.
Nä, nu orkar jag inget mer. Jag har egentligen ingen tid att vila på, men skolan får ursäkta - för jag tänker ta lite ledigt NU!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0