Att leva musiskt!

Att leva musiskt är någonting vi alla måste öva oss i och det är någonting som jag kommer att göra under de närmaste månaderna.
Att leva musiskt innebär att leva i en helhet. Det är inte jobbet eller fritiden. Det är inte den professionella jag och det privata jag, utan det är jag - personen som både är professionell och privat samtidigt. Jag visar bara olika sidor av mig själv,  därmed inte sagt att jag ÄR någon annan än den jag ÄR!
Jag ÄR den jag är, jag kan inte ändra på mitt JAG för att bi någon annan, utan jag kan bara ändra på mina handlingar, hur jag är i olika situationer.
Att vara musiskt innebär att vara sann mot sig själv! Att vara medveten om hur man är, vem man är, vilka ställningstaganden man tar och hur dessa stämmer med den man VILL vara. Att lära känna sig själv, sitt inre, sina tankar - omedvetna som medvetna. Hur möter jag andra människor, hur ser jag på dem, hur vill jag vara?
Komplicerat, eller hur?
Musiskt är ett begrepp som innebär väldigt mycket, men som är så otroligt svårt att enkelt förklara. Jag har här beskrivit en liten del av vad det kan vara, men inte mycket mer. Men det jag känner mest är att vara musiskt är att vara SANN mot sig själv och andra. Dela inte upp ditt jag, tänk inte på dig själv som olika delar. Jag som ledare, jag som dotter, jag som syster, jag som klasskompis, jag som granne. Det är inte den JAG är, utan de roller som mitt JAG tar ställning till.
Det här plus mycket mer vill jag hålla på med, att tänka på, att fundera över; VEM ÄR JAG?
VET DU VEM DU ÄR?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0