Vad hindrar mig?

Under den senaste tiden har jag fått motgångar och framsteg inom min utbildning, mitt yrke. Jag har funderat över vad det egentligen är som hindrar mig till att tillåta de här motgångarna att göra mig bättre, att förändra mig från insidan, istället för på ett yttre plan. Jag har ändrat yrkesbana mer än en gång de senaste fem åren och under allt så finns en oro att inte lyckas, att inte klara av det yrke som jag valt. Jag har egentligen aldrig arbetet på riktigt utan bara haft praktik, eller pluggat. Det finns någonting som jag tidigare har blundat inför, som påverkar mig på sätt som hindrar mig att utföra ett bra arbete. Jag är rädd att det jag GÖR inte duger och jag är rädd att det jag ÄR inte duger heller. Därför har jag gömt mig bakom skolans väggar, bakom universitetets väggar och tillåtit mig själv att bli universifierad. Men jag vill inte längre. Jag vill inte vara den här tjejen som styrs av sina rädslor. Jag vill leva livet och vad hindrar mig? Jag hindrar mig själv, jag försvårar och gör det svårt för andra att förstå.

Mina motgångar ska inte få trycka ner mig mer, mina rädslor ska inte styra mitt liv, min skola ska inte få bli min värld. Jag ska ta kontrollen och jag borde ha börjat för flera år sedan, men jag gör det nu istället!

Kommentarer
Postat av: Nettan

Du har så rätt min vän!!!

Men man måste inse det själv och vilja/våga förändra. Många kanske aldrig kommer så långt.

Du däremot är på rätt väg!!!!!

2011-02-10 @ 17:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0