Förbannade kropp

Idag har ingenting fungerat. Jag höll på att ramla det första steget jag tog med högern. Den var som en käpp. En käpp jag var tvungen att släppa på. Men dagen flöt på... I skolan höll vi på med grundformer och lekte med tomrummet i olika "tavlor"... Benet släpade med... gick upp, tog hissen ner. Jag vågade inte lita på högern igen, en konstig känsla - nu när jag VET hur det ska vara, hur det ska kännas. Gick till Fyrishov för att träna wet-vest. Gick väl bra att gå dit, förutom att jag halkade fram. Kände ingenting på benet, mer än att den kändes stel. Sedan träning, gudomligt skönt men så mycket hårdare. Min tränare har gjort ett helt nytt träningsprogram och det kändes. När jag strechade (eller hur det nu stavas) kändes foten som en förbannad planka... Den formligen vägrade att lyssna och jag skrek till den. Se nu är jag tillbaka till att berätta om min höger sida som om den har ett eget liv. Och det är precis så som det har känts idag.

Det är så förbannat jobbigt att det är så här och jag måste vänta en hel skoldag till, innan jag kan ha mina elektroder på. Jag hinner inte innan skolan, tyvärr! Jag behöver sova också! Ja, en ny dag väntar och jag ka inte göra annat än att vänta...

Kommentarer
Postat av: mamma

Hej vännen. Du kanske har pressat kroppen lite extra och då vet du vad som händer.....hjärnan blir "feg" och du blir stel. Hoppas du hittar mjukheten idag igen med elektroderna. Kram Vi ses på lördag.

2011-02-23 @ 09:08:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0