Mitt färdiga djur...

Så här såg mitt djur ut innan jag började måla och fixa i ordning det sista innan jag bestämde att den var klar...
När jag väl började måla grundfärgen tog det ett antal timmar innan jag hittade rätt nyans på hudfärgen...
Men det var någonting som inte stämde. Den ska inte vara så grön, den är lite mer smutsig. Därför bestämde jag mig för att ta i lite brun också...
Nu börjar det likna någonting, men än är det långt i från klar. Skalet är fortfarande svart och det ska det inte vara. Så därför började jag testa vilka färger och former som skulle kunna passa in bra med djuret och den levande varelsen som jag försöker visa med mitt konstverk.
Den första färgen på skalet blev så här, alldeles för blek och ointressant, om jag får bestämma;
Den andra blev nästan lite för mycket åt det andra hållet, nästan för skrikig, men jag tog bara lite papper och torkade av det värsta. Då blev den så här;
Inte heller så speciellt lyckat, men jag försökte laborera med båda nyanserna tills jag äntligen fick till det. Då när jag till sist kände att jag var klar, målade jag över en genomskinlig färg som gjorde min varelse lite hårdare, lite stelare. Nu var den klar och ja, jag är nöjd med resultatet. Jag brukar för det mesta tycka att jag kunde ha gjort mycket bättre, men inte nu. Nu har jag gjort min sköldpadda så verklighetstrogen och levande som jag kunde utan att överarbeta den för mycket. Så här ser den ut nu på utställningen som vi har i skolan;

Kommentarer
Postat av: Molly

Den blev jättefin ju! :D

2011-04-25 @ 22:40:12
URL: http://citronsocker.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0