Bildkompendium

Som jag tidigare har sagt är det mycket i skolan och främst därför att den nästsista uppgiften på Bilden handlar om att göra ett bildkompendium som ska innehålla allt det som vi har gjort den här terminen. Jag har själv gjort boken och bokpärmarna där mina alster ska sitta. Nu är det "bara" det sista kvar att klistra in - det vill säga klistra in alster på nästan 36 sidor.
Sedan kommer den sista uppgiften att göra ett vuxenkompendium om allt det som finns i bildkompendiet, på datorn, där alla reflektioner kring experimenten, anvisningar på hur pedagoger kan tänka och arbeta med bildkompendiet finns nedskrivet. Jippie, snart klar.... (Man måste vara positiv)

Det hade ju varit lugnt om jag inte visste att det mesta arbetet kommer att ske efter skoltid på min fritid, eftersom det finns andra uppgifter i de andra ämnena också. Den här veckan -  som visserligen är bildveckan, tack och lov -  har jag hittills spenderat ca. 41 timmar på kompendiet och redovisningar. Den här dagen har inte ens börjat! Den börjar om en timme och i måndags var det röd dag. Dessutom hade jag redan planerat ett upplägg innan och det tog tid det med. 
Nä, nu ska jag inte klaga. Det vill jag heller inte göra, men jag är förundrad över hur mycket tid det egentligen tar och jag är inte den i klassen som är där längst om dagarna för att fixa i ordning det här kompendiet.

Nä, nu har jag inte tid att uppdatera er om mitt liv. Jag måste göra mig i ordning inför skolan. Idag blir det inte enbart kompendiet utan ockkså planeringen av en annan uppgift - inspirationsprojektet! Det kommer att bli kul!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0