Detta har hänt!

Skolan har tagit ganska mycket tid den senaste tiden - i alla fall läsningen till skolan. Jag har försökt läst, men jag tror att jag har tappat bort mig i hur jag ska läsa för att förstå det allra mesta. Det känns som en omöjlighet just nu. Men jag ska ta nya tag idag och försöka återkomma till hur jag är när jag läser. Hitta mig själv alltså.

Förutom skolan - som har varit både positivt och negativ den här veckan - så har jag dansat salsa. Det har varit underbart. Jag lär mig alltid något nytt. På workshopen på onsdagar brukar ledarna dela upp oss i två grupper; nybörjare och förtsättning. De säger också att nybörjarna är de som inte har dansat förutom och i den gruppen hör ju inte jag, men jag känner att jag inte tillhör förtsättningsgruppen heller så jag väljer nybörjargruppen - även om början är sådant som jag lärde mig för ett tag sedan. Men det brukar alltid vara spännande för nybörjargruppen börjar alltid med grunden men går snabbt vidare till lite "svårare" steg och rörelser. Jag känner att jag behöver vara i den gruppen för det går tillräckligt snabbt fram för mig. Jag lär mig alltid något nytt eller finslipar på sådant vi gör på kursen på söndagar. Det är alltid superhärligt!

Så vad händer idag?

Jo idag har jag varit och storhandlat! Det kändes som om jag handlade för tre veckor framåt, men det gjorde jag ju inte, men kanske två. Nu har jag ätit brunch och ska fortsätta plugga lite. Har en inlämningsuppgift som ska vara klar imorgon som jag ska skriva. Sedan ska jag försöka hitta tillbaka till min lässtrategi för kurslitteraturen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0