Händelserik dag

Idag har varit en pluggdag, med en klippa sig/köpa presenter paus. Jag tog bussen ner till stan, klippte mig, köpte födelsedagspresenter och laddade på mitt busskort. Tog väl kanske en timme. När jag står och väntar på bussen, ser jag den nya "mjuka linjen" - som är en busslinje som tar lite längre tid men som åker runt halva staden och tänkte "varför inte?". Jag klev på bussen, bara två minuter innan min vanliga buss skulle komma och iväg åkte vi. Vad i alllsindar tänkte jag? Jag med mitt lokalsinne... skulle jag kunna känna igen var bussen stannade utanför mig? Till råga på allt gick den här bussen åt fel håll - det upptäckte jag EFTER att vi hade åkt förbi alla platser som jag kände igen. "Jaha" tänkte jag. "Det är väl bara att fortsätta". Vi åkte den ena gata efter den andra, men till sist kände jag igen mig, så jag gick av och hamnade utanför ett stort köpcentrum. Jag kunde väl lika gärna köpa lite mat, så jag handlade lite och sedan gick jag till busshållplatsen och tog en av de vanliga bussarna hem.

Nu är jag hemma, har inte ens gjort en bråkdel av allt det jag hade tänkt göra. Mitt äventyr tog åtminstone 1 1/2 timme extra, men ett äventyr var det.
Nu har min mage fått mat och jag har vilat upp mig. Dags att plugga igen.

Kommentarer
Postat av: lisa

Härligt Linn. Jag tror du ärvt din mors lokalsinne :-)

2011-02-07 @ 17:44:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0