Pluggarlördag!

Idag har jag varit i skolan från kl. 9.30 till 17.15, visserligen tog jag en liten rast - gick ner på stan och fixade i ordning ett synintyg till körkortsansökan. Ja och det gick ju bra. Först kollade de mitt vidvinkelseende en gång och tyckte att optikern skulle ta en titt okej, fine, sure, why not. Då fick jag vänta i 25 minuter på honom. Sen ville han nästan inte hjälpa mig för han ville göra en synundersökning först. Sen när jag väl satt där vid vidvinkelseende maskinen, då sa han "Säg till när det blinkar" JA VISST, såg ingenting... Då sa han det en gång till. Och då tänkte jag "JA, JAG VET ATT MAN SKA SÄGA TILL, MEN JAG SER JU INGET! Det var höger. Stor överraskning, va. Som om jag inte vet att jag har synfelsdefekter. Det har jag vetat i fem år snart, men han kryssade i lappen och så var det klart, men han var osäker på om de skulle godkänna mig, johejsan, då får jag väl övertyga dem då! Svårare än så kan det väl fan inte vara.
Men tillbaka till skolan. Har nästan skapat en affisch om mitt djur i datorn. Det är lite kvar, men jag ligger i fas, är faktiskt lite före tidsplaneringen, men man vet aldrig. Det kanske inte blir godkänt? Jaja, det får gå som det går! Men affischen är nästan klar. Jag har målat bilder med oljepastell, kol, tempera etcetera, skannat in dem och skapat layouten. Nu krävs det bara att klistra in fyra bilder till innan den är klar. Två är redan klara - de ska bara in i datorn. De andra två, tre får jag göra på måndag. Imorgon spår planeringen att det blir plugg och handling av mat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0