Imorgon andra veckan

Imorgon börjar skolans andra vecka och jag trivs jättebra. Nu när jag har läst lite litteratur på kursen, så märker jag att om ämnet kommer för nära min egen upplevelse som funktionshindrad får jag en massa minnesbilder som gör det hela mer intressant. Mycket av det som sägs i texterna kan jag relatera till, men inte bli känslomässigt berörd därför att det inte är så nära mig, medan en del påverkar mig starkt - på ett helt annat sätt än vad mina klasskompisar gör. Jag märker att jag är tyst på lektionerna - även om jag har en massa tankar, för jag vet inte om det passar. Om jag tänker som en blivande lärare eller om jag tänker som en människa som har växit upp med en diagnos - som rörelsehindad?

Jag vet inte vad jag ska tycka eller vad jag känner, men på något sätt så blir det väl bra till slut. Vi hade en otroligt bra föreläsning i fredags som verkligen tog upp och förklarade olika funktionshinder jättebra, men det var väldigt många som ställde frågor och var nästan skeptiska till det föreläsaren sa. Jag vet att det som togs upp i föreläsningen är "need to know" information om dessa funktionshinder och kände att jag blev otroligt inspirerad.

Imorgon är en ny dag och jag ska nu fortsätta läsa lite ur boken "Barn med koncentrationssvårigheter" - som jag hitintills tycker tar upp en mängd olika synvinklar som man behöver ta i beaktning.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0