Skapardag

Sitter här med elektroderna och viltränar. Det har varit en intensiv dag. Visserligen försov jag mig imorse, men hann ändå till skolan - för jag började sent. Sen var det dags att återigen vara i bildsalen - som i princip var mitt andra hem förra terminen - för att göra ett skalarbete med två kompisar. Arbetet gick ut på att förstora eller förminska ett objekt  och skapa den här grejen 3dform med hjälp av kartong och lim. Min grupp valde att förstora en iphone. Det gick relativt bra, men hörnen var f*n inte roliga. De har ju kurviga hörn, inte raka direkt, nej, aldrig i livet. Det ställde till det rejält. Dessutom målade vi iphonen på ett lite tokigt sätt, men det löste sig till slut. Nu är vårt konstverk på en utställning i skolan - med hörn som inte riktigt håller ihop, men som är relativt fin.

Sen när jag kom hem försökte jag vila ett tag, för att låta min hjärna återhämta sig efter dagen. Jag hade egentligen tänkt dansa idag, men lagade istället lasagne till middag och matlådor. När diskningen var klar, hade klockan hunnit bli mycket, men träningen med elektroderna är viktig och jag har redan förskjutit den en dag, så nu sitter jag här och har cirka 20 minuter kvar på träningen. Tack och lov börjar jag sent imorgon - så jag kan vila ut!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0