Detta har hänt i livet utanför skolan

Jag har nu länge fokuserat extremt mycket på skolan och nästan enbart skrivit om den här på bloggen, men en del annat har också hänt. Jag har tränat både med elektroder och wet-vest. Det har varit otroligt skönt - för om jag inte tränar mår min kropp inge bra. Jag märker det på humöret också. Jag orkar mycket mer och kan vara så mycket gladare när jag tränar. Men nu står sommaren vid dörren och min wet-vestträning är nästan slut för den här terminen. Imorgon hinner jag vara med på det sista passet, om jag tar det tidiga passet, vill säga. Sen är det slut. Men jag får väl träna och simma i sjön istället.

Sen är det de här med sommarjobb också. Jag har ännu inte fått tag på något och nu är det i princip för sent att hitta ett. Jag tänker inte åka upp till Umeå igen i år. Även om ön var ett paradis, så var arbetsbördan alldeles för tung. Jag orkar helt enkelt inte jobba så mycket under en månads tid. Därför har jag sökt andra jobb, men inte fått. Nu siktar jag mer in mig mot att ringa och fråga om jag kan praktisera på en förskola. Detta för att få mer praktik inom min utbildning - se återigen tillbaka med tankarna till skolan, men skolan är bara en del av livet. Jag utbildar mig inom ett yrke som är väldigt praktisk och jag känner att jag behöver praktik. Den här tanken ska jag ta tag i i början av nästa vecka. Jag har tyvärr inte så mycket tid att ringa just nu - dessutom måste jag noga tänka över vad jag vill säga och hur.

I sommar tänker jag hälsa på mina vänner nere i Skåne. Det var länge sedan nu, för länge.

Men det jag främst tänker göra är att vila och samla krafter. Därför ska jag nu fortsätta plugga så att jag blir klar någon gång och kan vila.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0