Att återigen ha en fot i olika världar

Ända sedan jag började med elektrodress har jag fått mer och mer kontakt med främst föräldrar till barn med olika sorters funktionshinder och jag känner att jag återigen är på väg in i den värld som jag lämnade som 18-åring. Jag börjar återigen involvera mig i vad som händer och sker med andra. Under en tid orkade jag inte med det, jag ville inte, jag ville lämna den tiden, den världen bakom mig, men nu känner jag mg redo, redo att återigen börja engagera mig och kanske, kanske vara ett stöd, ett bollplank för andra. Vi får se hur det utvecklar sig, men jag är på g. Jag börjar sakta men säkert hitta min roll i den världen igen. En annan roll än vad jag hade som liten, men en rol, som förhoppningsvis gör skillnad.

Det är på väg att hända saker på nätet, som jag och en annan håller på att skapa, eller ja, hon skapar och jag ger mina synpunkter och tankar på det. Mer info. om detta kommer när vi har kommit längre i planerings och uppbyggnadsarbetet.

Jag känner att jag är på väg att återigen kunna gå in i den världen och nu vet jag ju vad jag pratar om. Jag hoppas bara att jag kan använda mig av mina upplevelser på rätt sätt i mitt framtida yrkesliv, som förskollärare!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0