Specialpedagogik

Idag har skolan börjat igen och nu sätter det verkligen igång på allvar. Första ämnet ut på vårterminen är specialpedagogik och jag känner mig så laddad. Vad är det man behöver kunna i arbetet med barn och elever med exempelvis ADHD, Tourettes syndrom och dyslexi. Jag vet att det förmodligen kommer att bli en mängd olika infallsvinklar och även om jag själv har rört mig i miljöer där olika funktionshinder har varit representerade, så blir det här från en ny vinkel och jag ser verkligen fram emot att få ta del av denna viktiga del i utbildning - även om jag hade önskat att den var betyderligt större än vad den är idag. Yes... nu sätter vi fart.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0