Skolveckan slut, dags för helg

Nu är skolan slut för den här veckan. Det känns som om den sista tiden bara har flygit iväg. Vart tog tiden vägen? Det är snart slut och jag vill inte att det ska vara slut. Vi har det så härligt i klassen och jag kommer sakna alla, även om jag vet att det här är livets gång. Vi har i princip bara tre saker kvar o göra innan vi slutar och det är supertrist att vi ska sluta. Jag vill nästan att den här kursen ska få fortsätta en termin till, men det är ju omöjligt, det vet jag. Men den är så rolig och jag har lärt mig massor. Jag har alltid trott att jag lär mig genom att läsa, genom att plugga, men jag lär mig nog mest genom att uppleva. Tänk att det skulle ta 16 år i skolan, innan jag förstod det :)

I helgen ska jag till Stockholm, till Cirkus och lyssna på körsång av Uppsalakören "Kör för ALLA". Det kommer bli superkul att få lyssna på dem. Sen ska jag väl laga mat, diska, städa och... TRÄNA med mina elektroder. Det dröjer inte länge nu innan jag ska tillbaka och träffa F och J, eller någon av deras kollegor för ett återbesök.

Elektroderna har verkligen hjälpt mig. Det har hänt otroligt mycket den sen jag började för snart 5 månader sedan. Jag känner knappt igen min kropp och hur jag rör mig. Igår gjorde jag någonting som jag alltid ha gjort (vänsterhanden hjälpte högerhanden att öppna sig) och det kändes så fel. Det var som om högerhanden sa; Jaja, jag behöver ingen hjälp. Jag kan själv, bort med dig högerhanden.

Jaha, det här inlägget blev ju inte riktigt så som jag hade tänkt mig, men nu är det som det är och det är bra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0