Att skapa en berättelse

Jag har upptäckt att det är jättelätt att skapa berättelser i bilder. Det är så roligt. Jag tror att det kan bli en hobby i framtiden. Här kommer min första alldeles egna bildberättelse:
Det var en gång ett troll som skulle gå och möta sin kompis. Men hon visste inte riktigt hur hon skulle gå för att komma till sjön, där kompisen väntade. Det var däremot ingenting som hon bekymrade sig över utan började sakta att gå...
Hon gick förbi en jättestor trädstam som hon aldrig hade sett förut. Hon tyckte att det inte riktigt var sig likt - hennes skog, hennes hem, men hon tänkte inte mer på saken utan fortsatte att gå. Det dröjde inte länge förrän hon såg en stig leda bort från området. "Där ska jag gå!" tänkte hon självsäkert och gick fram mot stigen...

Stigen svängde skarpt till vänster, men trollflickan följde glatt stigens väg tills....

... hon såg en jättestor sten på stigen. Den var så stor och hög att hon varken kunde gå runt den eller lätt gå över den. Hon började bli lite rädd... "Tänk om jag har gått fel???". Men så hör hon vattnet brusa i vinden och förstår att hon är nära sjön, där hennes kompis väntar, så hon ropar; - Maria, Maria är du där? Jag är på andra sidan den jättestora stenen. Jag vet inte hur jag ska komma förbi den? Men inget svar hörs... det är tyst och det enda som hörs är vindens sus. Inte ens fåglarna kvittrar i skyn. Nu blir trollflickan riktigt rädd; "tänk om något har hänt Maria?"

Så hon får bråttom. Hon slänger sig upp mot första avsatsen och klättrar upp för den stora stenen. Hon når toppen och är alldeles utmattad, men fortsätter ändå raskt nerför den andra sidan. Hon springer fram och tillbaka - det är ingen där!

Så hon kollar ut mot sjön...

... och ser att en båt glider sakta mot stranden. På båten står Maria och vinkar. Trollflickan är så glad och står vid vattenkanten, tittar när hennes kompis glider fram på vattnet. Snart är hon här!

Det var min första lilla bildberättelse.

Kommentarer
Postat av: mamma

Söt berättelse och fina bilder,

2011-05-02 @ 20:33:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0