Spela gitarr

På kursen som jag går just nu, lär vi oss bland annat att spela ackord på gitarr. Det kändes som en omöjlighet att spela de första gångerna, men jag håller sakta på att lära mig. De blåmärken jag har på högerhanden vore vara bevis på att jag gör någonting, även om det inte alltid kommer ljud ifrån gitarren. Det som nu har blivit en utmaning är att splittra min koncentration så att jag kan fokusera på vänster och högerhanden samtidigt. För fokuserar jag på höger, så kan vänstern inte hålla rätt ackord, fokuserar jag på vänster, så missar högren strängarna och det kommer inte ut något ljud. Jag trodde att jag skulle kunna göra det, men mer träning krävs, utan tvekan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0