En dag utan tekniska apparater(?)

Idag hade jag tänkt mig ha en dag utan att använda tekniska apparater. Men det tog en timme innan den tanken/idén förstördes. Vi omges av tekniska apparater hela tiden och det kommer inte att hända att vi helt kan låta bli att använda det. Vattenkokaren, spisen, duschen, datorn, böckerna, radion - allt har blivit tekniskt idag. Visserligen används dessa apparater olika och med olika utgångspunkter. Som nu när jag använder datorn, för att skriva mina skoluppgifter och skriva här, det blir bara av farten att man använder och skriver.
Jag ska snart fortsätta läsa och plugga, ringa ett samtal (ännu en apparat - telefon) och fortsätta fixa i ordning mitt rum/min lägenhet. Men idag tänker jag inte fastna utan ta tillvara på varje minut. Vare sig det är plugg, städning eller vila!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0