Tipp topp

Jag mår toppenbra. Det känns som om livet leker just nu. Det enda jag vill är att stanna tiden och leva för nuet, men jag måste även tänka framåt. Det vill jag inte. Det känns som om jag har hittat min plats i livet just nu och jag bara stormtrivs med det. Men snart är det slut, praktiken är över om en vecka och sen är det tillbaka till skolbänken, som kommer att vara rolig också - men jag vill jobba. Det känns som om allting bara försvinner, lämnar mig, men jag är säker nu, säker i mig själv och det är underbart att känna så, att vara så tillfreds som jag är just nu. Allting är inte 100 %. Jag har fortfarande saker jag bör göra, saker jag ska göra och saker som jag egentligen inte ska skjuta framför mig, men just nu gör det ingenting. Livet leker och jag är glad. Jag funderar en del på vad jag vill göra sen efter mina studier. Jag har hittat en plats jag kan tänka mig jobba på, även om det är långt ifrån vad jag har tänkt mig egentligen, men det är alldeles otroligt, undrar om... jag längtar tills jag är färdig. Här vill jag vara, otroligt glad och lycklig. Jag skulle också någongång vilja jobba utomlands som aupair eller nanny eller någonting kanske på en förskola/skola. Jag vet inte riktigt, kanske är det bara en språkresa jag söker, men frågan är om jag vågar, om jag törs åka iväg, bo utomlands i ett land jag inte känner. Det skulle vara ett äventyr, en upplevelse jag inte skulle vilja missa, men skulle jag våga? Det är frågan och än vet jag inte svaret. Jag ska först bli klar med skolan, sen ska jag söka mig ett jobb och en bostad... var vet jag inte, vilket jobb vet jag inte, även om jag har önskemål nu, men det kan också tänka sig att det blir någonting helt annat. Jag tar ett år i taget, en månad, en dag i taget nu. Det jag nästan aldrig gjorde förr, för då ville jag kontrollera allt - ha fullständig koll, äve om jag vill ha det nu med kan jag vara flexibel, på ett helt annat sätt idag än förr. Jag mår toppenbra och ser fram emot dagen, veckan, månaden, året som är framför mig - vad den än har med sig.

Kommentarer
Postat av: nettan

Tänk vad underbart spännande,,,du har hela livet framför dig! Full kontroll kan man ju aldrig ha och det kanske är tur, men jag vet hur det är att vilja det, och väldigt skönt att kunna koppla bort det.

Love you!!!

2011-08-14 @ 19:42:07
Postat av: mamma

Härligt Linn. Det är kul att läsa om att du är så positiv. Kram

2011-08-14 @ 20:31:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0